SOFYA KLİMENT OHRİDSKİ ÜNİVERSİTESİ

BULGARİSTAN EĞİTİM DANIŞMANLIĞI Sofya Kliment Ohridski Üniversitesi






Sofya Kliment Üniversitesi'nde Tıp Bölümü bu yıl sadece 3300 Euro! Bulgaristan'daki en ucuz tıp eğitimi bu okulda !!!



1 Ekim 1888 yılında kurulan Sofya Üniversitesi Bulgaristn'ın ilk yüksek eğitim veren okuludur. Okulun tarihi ülkenin bin yıllık kütür ve eğitim geleneğinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş bulunuyor. Aynı zamanda Bulgaristan'ın en büyük bilim ve araştırma mekezi olan okul, 83 dalda eğitim veriyor. Her geçen günle Balkanlrın en iyi eğitim merkzlerinden biri haline gelen Sofya Üniversitesi gelişmiş ve modern Avrupa okulları arasında yer alıyor.







Bölümler
Sofya St. Kliment Ohridski Üniversitesi'nde bulunan bazı bölümler:
Tıp Fakültesi
Matematik
Enformasyon
Bilgisayar Sistemleri ve Teknolojileri
Yazılım Mühendisliği
Bilgi Sistemleri
Uygulamalı Matematik
Matematik ve Enformasyon
Felsefe
Psikoloji
Sosyoloji
Kamu Yönetimi
Avrupa Birliği
Modern Yunan Dili
Fransız Dili ve Edebiyatı
İtalyan Dili
Roman Dili
Alman Dili
İskandinav Dili
İngiliz Dili
İspanyol Dili
Portekiz Dili
Arap Dili
Türk Dili
Çin Dili
Kore Dili
Japon Dili
Hint Dili
İran Dili
Ermeni Dili
Okul öncesi Öğretmenliği
İlkokul Öğretmenliği
İlkokul ve Yabancı Dil Öğretmenliği
Sosyal Pedegoloji
Müzik
Hukuk
Tarih
Tarih ve Çoğrafya
Avrupa Tarihi
Ekonomi
İşletme
Gazetecilik
Uluslar arası İlişkiler
Kütüphanecilik
Fizik
Mühendislik Fiziği
Nükleer Teknolojileri
Fizik ve Matematik
Astrofizik
Kimya
Nükleer Kimya
Kimya ve Fizik
Kimya ve Enformasyon
Biyoloji
Moneküler Biyoloji
Biyoteknoloji
Biyoloji ve Kimya


Öğretim Ücreti
Öğretim ücreti lisans programları ve hazırlık sınıfı için 3300 Eurodur. Öğretim ücreti her dönem başlangıcında olmak üzere iki defada ödenir. Türk-Bulgar çifte vatandaşlığına sahip Türk öğrenciler öğrenim ücretinin yarısını öderler. No
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Yükseklisans
Doktora veya Uzmanlık

1
Bulgarca Eğitim Verilen Bölümler
3300
3300
3300
5500

2
Bulgarca Tıp Fakültesi
3300
3300



3
Yabancı Dilde Eğitim Verilen Bölümler
3300

3850






Hazırlık Programı
Öğretim Dili Bulgarca ve bazı programlarda kısmen İngilizcedir. Yeterli derecede Bulgarca bilmeyen öğrenciler için bir yıllık Bulgarca eğitim verilir. Hazırlık sınıfında öğrencilerin seçtikleri branşlara bağlı olarak dil eğitiminin yanı sıra ilgili alan dersleri de verilmektedir. Hazırlık yılı sonunda sınav yapılmaktadır.



Yurt İmkanı
St. Kliment Ohridski Üniversitesinde aylık yatak ücreti yaklaşık 35-55 Euro olan yurt odaları mevcuttur.



Yaşam Giderleri
Aylık ortalama yaşam giderleri 100-150 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır.



Başvuru İçin Gerekenler
Lise mezunu herkes bu okula başvurabilir. Hiçbir sınav şartı aranmamaktadır. Okul ya da alan ayırımı yapılmadan istenilen her bölüm seçilebilir. Başvurmak istediğiniz bölüme göre lisedeki ilgili dersin yılsonu not ortalamasına bakılır. Mühendislik fakültesi için matematik ve fizik derslerinin yılsonu not ortalamasının en az 3 olması, Tıp fakültesi için biyoloji ve kimya derslerinin yılsonu not ortalamasının en az 3 ve diger bölümler için İngilizce ve tarih derslerinin yılsonu not ortalamasının en az 3 olması gerekmektedir.



İletişim Bilgileri
İnternet Adresi: http://www.uni-sofia.bg
Address: Bul.Tsar Osvoboditel Blvd 1504 Sofya, BULGARIA
E-mail: interstud@deo.uni.sofia.bg
Tel: 00359 2 946 02 55
Fax: 00359 887 87 03 77, 00359 2 20 10 42, 00359 2 72 08 37


DETAYLI BİLGİYİ SİTEMİZDEN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.

www.bulgaristanegitim.com.tr

0541 213 41 97 - 0543 236 23 15