BULGARİSTAN EĞİTİM Varna Teknik Üniversitesi

BULGARİSTAN EĞİTİM Varna Teknik Üniversitesi





Varna Teknik Üniversitesi 40 yılını aşkın deneyimiyle yükseköğretimdeki yerini kanıtlamış, teknik ve teknolojik donanımı açısından bilinçli bir çalışma ortamı yaratmıştır. Sadece akademik alanında kalmayıp sürekli bir gelişim içerisinde olmuş, sanayinin ihtiyaç duyduğu teknolojik yenilikler ve araştırma konularındada bir adım önde gitmiştir. Gelenekselleşmiş akademik teknolojilerin haricinde E-learning, Long life learning gibi eğitim şekilleri uygulamasınada geçilmiştir. Sanayi – üniversite işbirliği çerçevesinde, karşılıklı ortak araştırma ve geliştirme projeleri uygulanmaktadır. Uluslararası anlamda sürekli bir akım içinde olan Varna Teknik Üniversitesi kendini genel Kabul görmüş standartlarda kanıtlama imkanını bulmuştur. Eminim ki, sizlere sunduğumuz bu olanaklar ile birlikte aynı zamanda buradan edineceğiniz bilgileri üretime dönüştürme yeteneği kazanarak basarıya ulaşacaksınız. Belki de yasamınıza yeni bir sayfa açacak veya açtığınız sayfanın devamını getireceksiniz. 21. Yüzyılın yüksek yaşam kalitesi iyi bir eğitimden geçmektedir. İyi bir eğitim, sizleri bir mesleğe, belki de geleceğe hazırlayacak bir yükseköğretim ve üniversiteden geçmektedir.


Öğretim Dili Öğretim dili Bulgarca'dir veya bazı bölümlerde İngilizcedir. Bölümler Varna Teknik Üniversitesi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır.
Bilgisayar mühendisliği (Bilgisayar sistemleri ve teknolojisi)
Dizayn Mühendisliği (Endüstriyel ürünler tasarımı)
Ekoloji
Elektrik mühendisliği
Elektroenerji mühendisliği (elektrik enerjisi ve elektrik donatımı )
Elektronik mühendisliği
Endüstri mühendisliği
Gemi inşaat mühendisliği
Gemi makinaları işletme mühendisliği
Güverte
Haberleşme mühendisliği (İletişim tekniği ve teknolojisi)
Makina mühendisliği (Isı tekniği)
Makina mühendisliği (Kımyasal makinaları inşaatı)
Makina mühendisliği (Makina üretim teknolojisi ve tekniği)
Makina mühendisliği (Ulaştırma makinaları)
Otmosayon mühendisliği (Otomatizasyon, enformasyon ve yönetim tekniği)
Ulaştırma mühendisliği (Deniz ulaştırma ve işletme)
Öğretim Ücreti Eğitim ücreti iki taksit halinde her yarıyılın başında ödenir. Türk-Bulgar çifte vatandaşlığına sahip Türk öğrenciler öğrenim ücretinin yarısını öderler. No
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Yükseklisans
Doktora veya Uzmanlık

1
Bulgarca Eğitim Verilen Tüm Bölümler
2000
2500
2600
3000

2
Yabancı Dilde Eğitim Verilen Tüm Bölümler
2000
2500
2600
3000




Hazırlık Programı Yabancı dillerde eğitim veren programlar için bir yıl süreli ilgili dil, diğer programlarda bir yıl süreli Bulgarca hazırlık sınıfı mevcuttur. İngilizce ya da Bulgarca yeterlilik sınavlarını geçen öğrenciler bu programlara kayıt yaptırmadan lisans eğitimlerine başlayabilirler. Hazırlık sınıfında ayrıca fizik ve matematik eğitimi verilmekte olup hazırlık sınıfının bitiminde sınav yapılır..


Yurt İmkanı Varna Teknik Üniversitesinde okuyan yabancı uyruklu öğrenciler, üniversitenin hemen yanında olan öğrenci yurduna üniversite tarafından hemen yerlestirilmektedirler. Öğrenci yurdunun kendi yemekhanesi, kırtasiyesi ve her odada internet baglantısı bulunmaktadır. Öğrenci yurdu daire şeklinde olup 2 kişilik ve 3 kişilik odalardan oluşmaktadır ve her odada ayriyetten tuvalet ve banyo bulunmaktadır. Her odada İnternet, kablolu tv ve telefon bulunmaktadır. Yurd 24 saat boyunca güvenlik görevlileri tarafından korunmaktadir. Öğrenci yurdundaki bazı dairelerde genç aileler oturmaktadır.Tüm öğrencilerin rahat edebilmesi için gerekli tüm çalışmalar yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler yurda öncelikli yerleştirilmektedirler. Yurda yerleşmek 1 gün içerisinde fazla bürokrasi gerektirmekden tamamlanmaktadır.


Yaşam Giderleri Aylık ortalama yaşam giderleri 100-150 Euro, bir dönemlik kitap ve araç gereç giderleri yaklaşık 50 Euro civarındadır.


Başvuru İçin Gerekenler Varna Teknik Üniversitesi'ne başvuracak öğrencilerin lisede en az 1 yıl matematik ve fizik derslerini görmüş olması ve bu derslerin yıl sonu not ortalamalarının en az 3 ve üzeri olması gerekmektedir.