Pleven Tıp Üniversitesi



Pleven Tıp Üniversitesi
Pleven Tıp Fakültesi, Bulgaristan'daki en iyi 5 tıp üniversitesi arasında yer alır. Kuruluş yılı 1974'tür. 1997 yılından itibaren İngilizce eğitim vermektedir. Üniversite'nin hastanesi 1000 yataklı olup,her türlü tıbbi tedavi hizmeti verilmektedir. Eğitimler iki fakülte ve bir kolej bünyesinde verilmektedir.

Bölümler
Pleven Tıp Üniversitesi'nde aşağıdaki bölümler bulunmaktadır.
* Tıp Fakültesi (İngilizce)
* Kamu Sağlığı Fakültesi
* Sağlık Koleji



Öğretim Ücreti

No
Bölümler
Hazırlık
Lisans
Uzmanlık

1
Tıp Fakültesi Bulgarca
2600
4300
5000

2
Tıp Fakültesi İngilizce
2600
4300
5000










Hazırlık Programı
Bir yıl süreli Bulgarca veya İngilizce hazırlık eğitimi verilir. İngilizce ya da Bulgarca yeterlilik sınavlarını geçen öğrenciler bu programlara kayıt yaptırmadan lisans eğitimlerine başlayabilirler.



Yurt İmkanı
Öğrenci yurtlarında konaklama ücreti aylık 40€ civarındadır, bu ücrete ısınma ve elektrik ücreti dahildir. Telefon ve Internet imkanlarına sahip 2 ve 3 kişilik odalar bulunmaktadır.


Uluslararası Anlasmanlar


Tıp Fakültesi aynı zamanda SOCRATES gibi uluslararası bilim projelerine iştirak etmektedir. SOCRATES bir Avrupa Toplumsal programı olup eğitim geliştirme ve Avrupa’da açık bir eğitim programının oluşması için çalışmaktadır. Başlıca amaçları şunlardır:

1) Avrupa eğitimini bütün alanlarda geliştirtmek ve güçlendirme. Aynı zamanda Avrupa eğitim kaynaklarına erişebilmede eşitlik sağlama.

2) Eğitimde işbirliğini ve hareketliliği canlandırmak. Özellikle:

a) Eğitim kurumları arasında değiş tokuş’u teşvik etmek,

b) Yabancı üniversiteler ile ortak eğitim yılının kabulü,

c) Bilgi değişimini geliştirmek,

d) Popüler eğitim metotları ve kaynaklarını ulusal ve Avrupa düzeyinde bilgisel ve iletişimsel geliştirmek için programlar düzenlemek


Başvuru İçin Gerekenler
Pleven Tıp Üniversitesi'ne başvuracak öğrencilerin lisede en az 1 yıl biyoloji ve kimya derslerini görmüş olması ve gördükleri tüm yıllardaki derslerin yıl sonu not ortalamalarının en az 3 ve üzeri olması gerekmektedir. (Sözel ve Eşit Ağırlık bölümü öğrencileri de kayıt yaptırabilirler.)

Detaylı Bilgİ İçin bİZİ arayın : 0338 214 99 00 0541 213 41 97 0543 236 23 15
www.bulgaristanegitim.com.tr